Phare 5

Phare 5
Phare 5

dinsdag 26 mei 2009

Ding 9 wat vind je ervan?

Een weblog zou ideeal zijn om persoonlijke favorieten onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Voor intern gebruik vind ik het minder geschikt.
Onze dienstverlening zou met een goede RSS Feed op onze website het publiek ten goede komen. Ik denk bijvoorbeeld aan nieuwe aanwinsten.
Om zelf met foto's aan de slag te gaan vind ik geen goede zaak voor de bibliotheek als dit gebruikt wordt voor externe uitingen. Dit komt een uniforme en professionele uistraling niet ten goede. Vormgeving is een vakapart en dit is meer voor het huis-tuin en keukenwerk.

Verder is web 2.0 natuurlijk geweldig en heeft het de toekomst. Al moet ik zeggen dat ik sommige van deze dingen al een beetje achterhaald vind of niet praktisch genoeg. Denk aan Google docs wat ik echt een onding vind. Een betere externe opslag is bijvoorbeeld Box.net

1 opmerking:

  1. Bij RSS-feeds denk ik zelf vooral aan de activiteiten. De nieuwe boeken kunnen al genoeg gezien worden door de attenderingslijsten. Dan krijgt iedereen ook per interessegebied aanwinsten toegestuurd. Op de oude site hadden we RSS van boeken . Ik had daar een abonnenment op, maar ik vond er niets aan.
    Dat Box.net handiger is dan Google docs ben ik met je eens. Voor de collega's zou het leuk zijn als je er een doorklikbare link van gemaakt had. Ook wat meer uitleg waarom je box.net beter vindt zou handig zijn. Maar misschien doe je dat bij ding 13.

    BeantwoordenVerwijderen