Phare 5

Phare 5
Phare 5

woensdag 15 februari 2012

Ding 25 Screencasting

Screencasting

Sinds kort gebruik het programma Jing. Dit is uitermate handig bij het samenstellen van nieuwsbrieven of berichten op de website. Vroeger was het een heel gehannes om de juiste afbeelding te kunnen gebruiken. Vaak maakte ik dan een printscreen naar Paint, en maakte er een jpeg van zodat ik het plaatje kon uitsnijden. Met Jing gaat dit natuurlijk perfect. Ervaring met screencasting had ik nog niet maar het is dodelijk eenvoudig met Jing. Eigenlijk kun je zeggen, ' een kind kan de was doen'. En dat brengt met gelijk op de website die ik wil uitlichten, die van de Consumentenbond. Deze website vind ik echt superhandig en ik gebruik hem dan ook vaak bij de aanschaf van een nieuw product of dienst. Deze week is mijn wasdroger stuk gegaan en omdat ik op zoek ben naar een nieuwe komt de site en dan met name de testen van de wasdrogers van de Consumentenbond heel goed van pas. De bibliotheek zou heel goed een aantal screencasts van interessante sites die wel of niet alleen toegankelijk zijn in de bieb makkelijk op deze manier voor het voetlicht kunnen brengen van een groot publiek. Of klanten zelf kunnen vragen ons via screencasts te attenderen op sites en of toepassingen die ze graag willen delen met andere bibliotheekbezoekers.

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je een screencast van de Consumentenbond gemaakt hebt. Wellicht geschikt om als link op te nemen in een promotioneel stuk op de website. De link in je blogpost doet het niet. Ik was juist zo nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is de juiste url: er miste de dubbele punt na http

    http://screencast.com/t/TaCne9iR5R

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeroen, bedankt voor het nagaan van de URL. Deze screencast is van een goede kwaliteit, zeg.

    BeantwoordenVerwijderen