Phare 5

Phare 5
Phare 5

donderdag 9 februari 2012

Ding 24 Mediawijsheid

Mediawijsheid

Mediawijsheid wordt volgens mij door veel mensen onderschat. Dit komt mijns inziens ook omdat de praktische vertaling van dit begrip zich niet makkelijk laat vangen. Ik denk dat de bibliotheek de begeleiding bij 'mediawijsheid' beter kan verkopen indien de vertaling heel pratisch wordt geetaleerd. Een heel mooi voorbeeld hiervan vond ik de viral die in 2009 op Hyves te zien was. Het zou super zijn als wij met iets soortgelijks de bibliotheek (dit moet dan wel landelijk) in de kijker kunnen spelen als partner in 'mediawijs' zijn.

Week van de Mediawijsheid in de bibliotheek
Veel mensen zitten in deze tijd van crisis zonder baan thuis. In combinatie met BiebWerkt zou er een programma aangeboden kunnen worden op het online verkrijgen van een nieuwe baan. Te denken valt, welke sites kunnen mij helpen mijn ideale baan te vinden, hoe maak ik het ideale cv(met pasfoto en welke content) , hoe presenteer ik met op Twitter, Linkedin en Prezi en benut ik mijn sociale netwerk optimaal voor het vinden van mijn droombaan.

3 opmerkingen:

  1. Goede insteek om het praktisch te houden. Daar ben ik altijd voor. Ook een interessant voorbeeld.
    Bedankt voor je tip voor de week van de mediawijsheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En (nogmaals) bedankt voor de tips voor BiebWerkt, erg bruikbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch leuk al die verschillende invalshoeken. Ik heb zelf niets met social media, en zou dus ook niet op het idee van Esther komen voor de Week van de Mediawijsheid komen, maar voor de jongere werkzoekende lijkt het mij een heel goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen